Oceń swój stres – test

Oceń swój stres – test


Wypełniając poniższy test możesz ocenić, jak bardzo stres jest obecny w twoim życiu. Obok pytania zaznacz właściwą odpowiedź.

1. Wieczorem, kiedy zasypiam i myślę o minionym dniu czuję się zadowolony z tego, co udało mi się zrobić.

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

2. Mam poczucie, że potrafię kierować swoim życiem

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

3. Męczą mnie zawroty głowy, palpitacje, drżenie rąk

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

4. Odczuwam zupełny brak sił witalnych

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

5. Wieczorami nie mogę usnąć

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

6. Myślenie o kolejnym dniu wywołuje u mnie niepewność

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

7. Mój apetyt jest prawidłowy

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

8. Nawet proste rzeczy potrafią wyprowadzić mnie z równowagi

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

9. Mam sprawdzonych przyjaciół, na których mogę polegać w razie kłopotów

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

10. Mam uczucie, jakbym doba miała za mało godzin na wszystkie zadania, które muszę wykonać

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

11. Wiem, że świetnie sobie radzę z trudnymi sytuacjami

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

12. Czuję, że mogę liczyć na wsparcie osób doświadczonych i mądrych

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

13. Lubię to, co robię w ciągu dnia

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

14. Mam poczucie, że podejmowane przeze mnie działania są bezcelowe i pozbawione sensu

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

15. Wieczorem nie potrafię się zrelaksować

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

16. Przytłacza mnie spoczywająca na mnie odpowiedzialność

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

17. Za dużo piję

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

18. Nie potrafię wyłączyć swojego myślenia o problemach

Zawsze

4

Czasem

3

Rzadko

2

Nigdy

1

19. Mam poczucie, że potrafię zapanować nad czasem

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

20. Potrafię zachowywać się asertywnie

Zawsze

1

Czasem

2

Rzadko

3

Nigdy

4

SUMA PUNKTÓW

Suma punktów

Co to znaczy?

71 – i/lub wyżej

Poziom stresu jaki doświadczasz jest bardzo duży. Nie zapominaj, że stres niekor5zystnie odbija się na twoim zdrowiu. Zastanów się, co jest główna przyczyna obecnego stany rzeczy i zastanów się, jakie działania powinieneś podjąć, aby wyzwolić się z jego źródła. Pamiętaj, że wysokie natężenie stresu powoduje, że zaczynasz coraz gorzej radzić sobie z codziennymi sprawami. Jak najszybciej podejmij działania, które pomogą ci poradzić sobie z obecną sytuacją.

61 – 70

Jeśli uzyskałeś taką liczbę punktów to sygnał, że coś złego zaczyna dziać się w twoim otoczeniu i/lub coraz trudniej jest ci radzić sobie z obecną sytuacją. Powinieneś jak najszybciej podjąć działania zmierzające do przeanalizowania obecnej sytuacji i zastanowieniu się, jak zmienić niekorzystnie działające na ciebie czynniki stresujące. Pamiętaj o tym, że im dłużej będziesz czekać, tym trudniej będzie ci podjąć jakieś działania.

41 – 60

Ten poziom stresu jest raczej normalnie doświadczanym poziomem przez większość z nas. Jeśli znajdujesz się w tej grupie, twoim głównym zadaniem jest sprawdzanie, czy nie zaczynasz „wchodzić” na poziom wyższy.

40 – i/lub niżej

No cóż, można jedynie pozazdrościć 😉